czwartek, 24 marca 2011

Złomowanie auta

Złomujemy samochód

W czasach, gdy na naszych drogach dochodzi do największej ilości wypadków samochodowych w całej Europie, doskonale rozwijają się takie branże jak auto złom, stacja demontażu pojazdów czy szrot samochodowy

W czasach, gdy na naszych drogach dochodzi do największej ilości wypadków samochodowych w całej Europie, doskonale rozwijają się takie branże jak auto złom, stacja demontażu pojazdów czy szrot samochodowy. Firmy o takiej specjalizacji zyskują na znaczeniu nie tylko ze względu na problem utylizacji i kasacji samochodów, ale również ze względu na rosnące zapotrzebowanie na tanie części samochodowe, pozyskiwane w procesie rozbiórki aut. Przede wszystkim rozwiązuje to problem aut powypadkowych, które w takich miejscach są skupowane i rozkręcane na części, te ich elementy, które są sprawne, zostają wystawione na sprzedaż na tak zwanym rynku wtórnym, natomiast reszta jest złomowana z przeznaczeniem na recykling.


Takie działania rozwiązują nie tylko problem składowania uszkodzonych samochodów i ich utylizacji, ale umożliwiają odzyskanie wielu części do aut i ich dalszej eksploatacji.


Wyspecjalizowane zakłady typu auto złom czy stacja demontażu pojazdów, często przejmują na siebie problemy związane z dokumentacją i formalnościami urzędowymi, dzięki czemu właściciel auta pozbywa się nie tylko samochodu przeznaczonego do kasacji, ale również spraw związanych z kwestiami formalnymi. Zaświadczenie, które jest wystawiane w czasie kasacji auta, daje możliwość jego wyrejestrowania i często odzyskania nadpłaty OC. Poza tym, znosi problem opłat i problemu związanego ze składowaniem auta. Dobrze przeprowadzona kasacja pojazdów z reguły dla klienta kończy się na etapie sprzedaży uszkodzonego auta po cenie złomu, co jest korzystne chociażby dlatego, ze właściciel i tak uzyska odszkodowanie, a cena złomowania dodatkowo zasili jego konto.


Ceny złomu w ostatnich latach znacząco poszły w górę, że względu na to, że złom zaczęto poddawać w większym stopniu recyklingowi, najczęściej złom jest przetapiany na stal, ale i inne metale cieszą się w tej branży dużym zainteresowaniem. Szczególnie cenny jest złom metali rzadkich, takich jak miedź, mosiądz lub aluminium. Skup aut uszkodzonych zarabia więc na złomowaniu samochodów, i na sprzedaży części do aut, jednak należy pamiętać iż działalność taka coraz częściej wiąże się z dużymi kosztami. Odpowiednio wyposażona stacja demontażu pojazdów to kwoty niebagatelne, a zgody i wymagania jakie taki punkt musi spełniać według prawa polskiego i unijnego, to problem z którym nie jedna firma nie była w stanie sobie poradzić. W kraju, gdzie dochodzi do tak dużej ilości wypadków, ważne jest jednak aby rozwiązanie problemu związanego z utylizacją samochodów było przeprowadzane sprawnie i nie obciążało skarbu państwa chociażby poprzez koszt składowania takich odpadów.

--
Stopka

autor: valder.pl

Artykuł pochodzi z serwisu artykuly.com.pl - Twojego źródła artykułów do przedruku.

16 komentarzy:

  1. Nie sądziłam, że w Polsce jest najwięcej wypadków samochodowych z całej Europy... może trochę przesada?

    Pozdrawiam!
    złomowanie Wrocław

    OdpowiedzUsuń
  2. Sam miałem niedawno możliwość złomowania auta po wypadku i przyznaję, że znalezienie szrotu samochodowego lub złomowiska jest najmniejszym problemem. Autem dojeżdżam do pracy 30 km, więc jest konieczne żeby jakoś funkcjonować wziąłem ze strony https://taktofinanse.pl/Interesuje-Cie-szybka-pozyczka-na-dowod-osobisty-bez-zaswiadczen-o-dochodach-poznaj-mozliwosci szybką pożyczkę na zakup nowego auta. Nowego to dużo powiedziane, bo 2004 rocznik :D, ale najważniejsze, że jest czym jeździć

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy artykuł. Jestem pod wielkim wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Na dobrą sprawę moje auto chyba także nadaje się tylko na złom, ale ja jeszcze nim jeżdżę. Na całe szczęście ostatnio z opresji uratowała mnie pomoc drogowa https://glinski-hol.pl/ i jestem zdania, że jak najbardziej był to dobry pomysł, aby do nich zadzwonić.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie napisany artykuł. Jak dla mnie bomba.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ogólnie ja jeszcze nie miałem okazji tego robić, ale nigdy nie wiem kiedy może to nastąpić. Na ten moment ja jestem bardzo zadowolony z serwisu https://autowacholc.pl/ gdzie moje auto jest cały czas naprawiane.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja trafiłam ostatnio na skup samochodow z https://skupauttrzyrzeki.pl/skup-aut-kartuzy/ i rozważam srpedaż naszego obecnego samochodu i kupno czegoś nowszego. Biorę pod uwagę leasing, bo stare samochody nie wchodzą w grę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ogólnie samo złomowanie samochodu jest ważną sprawą i mi również całkiem niedawno się taka sytuacja przytrafiła. Na dobrą sprawę to moje auto trafiło do stacji demontażu pojazdów https://zlomujemy24h.pl/oferta/ i ja wiem, że ten wybór był bardzo właściwy.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajnie napisany artykuł. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  10. Akurat ja jeszcze moim autem i mimo tego, ze jest wiekowe staram się je utrzymywać w dobrym stanie. Na pewno zawsze przed wyjazdem fajnie jest mieć numer do pomocy drogowej https://eurohol.pl/ która bardzo sprawnie po nas przyjedzie w razie awarii pojazdu.

    OdpowiedzUsuń
  11. Samochód to dla mnie świętość, więc jak już przestanie jeździć, wtedy może go wymienie na inny. Na razie skup aut gniezno https://moto-home.pl/gniezno/ nie jest mi potrzebny, ale kto wie. Mam jednak sporego stresa, jeśli mam prowadzić. Pamiętam to, że jednak są osoby, które dla nas są wzorcem i mi mój facet bardzo pomaga.

    OdpowiedzUsuń
  12. Na pewno jest to coś bardzo ważnego i również bardzo fajnie jest wiedzieć gdzie bez żadnego problemu do kasacji oddamy nasz pojazd. Jeżeli chodzi o mnie to ja skorzystałem z usług firmy https://kasacja-warszawa.pl/ i to była na pewno bardzo dobra opcja.

    OdpowiedzUsuń
  13. Wiele ciekawych propozycji ma ten lakiernik warszawa bemowo: https://www.autogt.pl/uslugi-blacharsko-lakiernicze-w-warszawie/ . Myślę, że warto rzucić okiem na ich usługi. Może akurat znajdziecie tam możliwości dla siebie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Pozbądź się auta bez stresu! Skup i kasacja to szybki sposób na zmianę pojazdu na gotówkę, bez uciążliwych oględzin i formalności https://kasacjapojazdow24h.pl/

    OdpowiedzUsuń
  15. To prawda, branża złomowania samochodów odgrywa coraz większą rolę w obecnym świecie motoryzacji. Bardzo ważne jest, że istnieją miejsca, gdzie auta powypadkowe mogą być odpowiednio wykorzystane i zrecyklingowane, co ma istotny wpływ na ochronę środowiska.
    ________________
    https://matuszewski.com.pl/kasacja-pojazdow/

    OdpowiedzUsuń